neděle 29. ledna 2012

Dental care

Od mé první návštěvy u dentální hygienistky uběhla už sice delší doba, ale já si její rady v ohledně čištění zubů vzala k srdci. Mám štěstí, že mám zuby až na jednu plombu naprosto v pořádku, ale strašák v podobě paradentozy může číhat na kždého z nás :) Co bych na svých zubech změnila je drobná křivost - ano, hodily by se mi rovnátka, ale na to nějak nemám nervy ani odvahu. Třeba na ně ale ještě jednou dojde :) A chtěla bych je bělejší, asi jako většina. Na druhou stranu se bělení zubů trochu vyhýbám a dívám se na něj skepticky, a to z prostého důvodu - z následující citlivosti zubů a ničení skloviny. Navíc každý máme přirozené zabarvení a když se podívám na mamku nebo tátu, tak je mi jasné, že zuby bílé jako sníh mít nikdy nebudu. Ale kdo by si nechtěl nějak šetrně pomoci, že? :)

Jako prvního svého pomocníka bych vám chtěla představit zubní pastu SwisDent Mountainfresh. Ač prvotně není určená pro bělení zubů, já mírný zlepšení pozoruji. Zubní pasta je právě pro citlivé zuby, má remineralizovat zubní skovinu a zaručit svěží dech díky výtažku z protěže alpské. Musím říct, že mi tato pasta skvěle vyhovuje, má se používat 2x denně - což doufám každý činní i bez speciální pasty. Navíc nepění - nemá se ani vyplachovat, aby se dosáhlo co nejlepšího výsledku.
Obsah: 100 ml
Cena v profimedu asi 599,-- Kč, na internetu seženete za 329,- Kč.


A k čemu by byla pasta bez kartáčku?? Já používám na doporučení s rovně zastřiženými štětinkami a raději měkčí - super soft, zuby čistit hned od dásně a neleštit jen plochy. :)  Kupuji rovněž v Profimedu a kartáček je od firmy Curaprox.  Moc se mi líbí jejich barvy :)


A na závěr jsem si zvykla používat 1xdenně mezizubní kartáčky. Mám je mnohem raději než dentální nitě, z těch mám strach, že si nesprávným používáním můžete klidně zub vytrhnout nebo alespoň zaříznout hezky do dásně.. no nic pro mě. Mezi zubní kartáčky kupuji jedině od firmy TePe, osvědčily se mi nejvíce, mají nejlepší výdrž a jen tak se neohnou. Navíc mají velký výběr tloušťky kartáčku, já nyní používám na střídačku oranžové (druhé nejslabší) a růžové (úplně nejslabší). Vlezou se mi do každé škvírky :))



Tohle je moje věrná trojka, která mi denně pomáhá. Jak jste na tom vy? Doufám, že se pečlivě o zoubky staráte :) Pokud máte tip na šetrný způsob bělení zubů, tak sem s ním :))

Jinak se zatím loučím, mějte hezký zbytek neděle, pa M.

10 komentářů:

  1. Miluju kartáčky Curaprox, nedám na ně dopustit! Jinak používám jak mezizubní kartáčky, tak dentální nitě. Občas ještě vypláchnu Listerinkou, která mi vždy vypálí půlku hlavy :D A čas od času použiju i škrabku na jazyk.

    Co se týče rovnátek, jsem na tom stejně jako ty. Vím, že by zuby potřebovaly srovnat, ale nemám na ně odvahu a také neznám nikoho, komu by rovnátka slušela. Nebo aspoň mně se na nikom nelíbí :(

    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Listerinku nesnáším, vyzkoušela jsem snad všechny a i ty, co neměly tak pálit jsem postě nesnesla, hned mi začnou téct slzy :D Jsem měkká no, nic nevydržím :D
      Mně na rovnátkách nejvíc vadí, že to není záležitost na dva tři měsíce, ale minimálně na rok, to se mi zdá už dlouhá doba :D Škoda, že ty vyndavací nemají v podstatě žádný účinek :(

      Vymazat
    2. Vím, že ty Listerinky nejsou nějak extra prospěšné, ale já mám vždy po použití děsně dobrý pocit, že když to tak moc pálilo mě, tak to muselo s těmi bakteriemi taky řádně zatočit :D

      Mně ortodontista řekl dokonce dva roky, to mi bylo do breku :D O těch vyndavacích jsem taky přemýšlela, ale není to zrovna nejlevnější záležitost a ještě ten minimální účinek :(

      M.

      Vymazat
    3. Teda dva roky, to bych asi umřela :D To si říkám, že zas tak křivé je nemám :D Teta si nechala dát fixní rovnátka když byla na mateřské, takže byla stejně pořád více méně doma a teď má zoubky krásné. Tak třeba k tomu taky takhle dospěju :D

      Vymazat
    4. Dobrá taktika, ale to si ještě pár let počkám no :D

      Vymazat
    5. Nápodobně :D Jen že to třeba není ještě úplně ztracený a jednou na to dojde řada :D

      Vymazat
  2. Tu pastu neznám, ale používala jsem loni v létě pastu Rembrandt z Profimedu, ale jako že by mi nějak zuby vybělila to ne ... nejlepší zkušenost mám s tímto - http://angellovely-things.blogspot.com/2011/08/white-pearl.html + jsem žádné vedlejší účinky nezaznamenala! :)

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. pasta je dobrá, ale co se týče rovnátek tak s nima sem spokojená nebyla. Z počátku vše bylo ok, ale jakmile mi začali růst moudráky, tak se mi všechny zuby posunuly a opět trochu pokřivily :(

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj... pokud by jsi chtěla výrazně vybělit zuby můžu ti doporučit pastu Swissdent Extreme intenzivní bělící pasta. Je to červená řada. :)

    OdpovědětVymazat
  5. skus kokosovy olej - vydrhi si tym zuby - je to proti paradentoze, a aj pekne biely,a co je nejlepsi neni chemicky.

    OdpovědětVymazat