neděle 19. srpna 2012

Voňavkový arzenál

Stejně jako každá žena, tak i já miluju vůně. Jejich rozmanitost, nápaditost, originalitu a hlavně to, že dokáží podtrhnout osobnost nositelky, naladit do správné nálady, dodat sebevědomí, jistotu a zaujmout okolí, a to kolikrát ale nejen kladně. Každá z nás máme jiný styl oblékání, líčení, každá máme ráda jiný hudební styl nebo oblíbené jídlo, tak každá máme i jiný oblíbený parfém. Dnes se s vámi chci podělit o mých nynějších 6. Nejdříve ale pár slov k vůním obecně, které jistě všechny znáte, není ale od věci si je připomenout.

Kdekoliv si najdete info o vůni, zjistítě, že se skládá z několika vůní, které rozdělujume do tří složek; a to hlavy, srdce a základu. Hlavu tvoří to, co ucítíte jako první po nastříkání, vydrží obvykle pár minut. Utváří první dojem, proto je na ní kladem velký důraz. Srdce jsou pak vůně, které se objeví, když "hlava" zmizí, rozvine se postupně a vydrží pár (někdy doslova) hodin. A základ je to poslední, co vydrží nejdéle. Ještě rychle rozdíl mezi EdP (Eau de Parfum) a EdT (Eau de Toilette), EdP=parfémová voda, obsahuje 8-15% koncentrace vonných olejů, EdT=toaletní voda, 4-8% koncentrace vonných olejů. Nejvyšší koncetraci vonných olejů má Parfém (extrakt) 15-30% a nejnižší kolínská voda (EdC=Eau de Cologne) 3-5%. Od toho se také logicky odvíjí cena. Z toho všichni určitě chápete, že parfémovaná voda bude silnější než toaletní a zároveň déle vydrží vonět..

Začala bych od méně oblíbených, až po mou TOP. Flakony popisovat nebudu, fotky snad mluví za vše. Mám ráda v tomto směru jednoduchost, a to je myslím dost vidět :))

1. DKNY Women Summer 2012, EdT
Mám ji nejkratší dobu a zatím jsem si na ní úplně nezvykla, asi je na mě prostě moc Summer,ovocná, ale zároveň z ní je cítit taková ostrá svěžest, která mě láká. Výdrž průměrná.
Hlava: papája, granátové jablko, mandarinka
Srdce: lipové listy, magnólie, pomerančové květy
Základ: ambra, pižmo


2. Guess Seductive, EdT
Byl to dárek, nevybírala jsem ji sama, ale dost možná bych se pro ni klidně v obchodě rozhodla. Je to sladká vůně, která není nijak dráždivá, rozleží se do příjemné sladší pudrově dřevité, vanilka zde není nijak lepkavě nepříjemná.
Hlava: bergamot, černý rybíz, hruška
Srdce: jasmín, africký pomerančový květ, kořen kosatce
Základ: kadidlo, kašmírové dřevo, vanilka


3. Lacoste Pour Femme, EdP
Tuto vůni mám spojenou s mamkou, je to asi její nejoblíbenější a pro mě tak má zvláštní význam. Všechny vůně Lacost jsou dost oblíbené a líbivé, většina z nich je ale oproti této mnohem více svěží a míň "dospělé". Nemohu si pomoct, ale při přivonění mě napadají slova jako  čistota, noblesa, půvab, ženskost.. Cítím se v ní upravená. Na discotéku to ale nebude rozhodně to pravé :)) Výdrž velmi dobrá!
Hlava: jamajský pepř, purpurová frézie
Srdce: bílý heliotrop, íránský jasmín, ibišek, Bulharská růže, zrnka ambrete
Základ: himalájské cedrové dřevo, sametové tony, santalové dřevo, kadidlo


4. Hugo Boss Deep Red, EdP
Vůně z roku 2001, tak dlouho již na našem trhu je.. a já ji nemám poprvé. Ráda se k ní vracím, je orientální, dřevitá, sladká a hřejivá. Sexy, ale tajuplná zároveň. Za ty roky jsem na ní slyšela dost chvály, a to především od mužů!
Hlava: hruška, klementinka, červený pomeranč, černý rybíz
Srdce: frézie, pittospora, květ zázvoru, semena ibišku
Základ: Kalifornské cedrové dřevo, vanilka, pižmo


5. Jean Paul Gaultier MaDame, EdP
Opět dárek. Tentokrát se mi perfetkně trefil darující do vkusu a je vidět, že mě má přečtenou :)) Těžká, výrazná a velmi originální vůně. Nikdy se mě tolik lidí nezeptalo čím to voním, jako když jsem byla navoněná právě MaDame. Ovšem ne vždy se lidé ptali proto, že se jim vůně líbila :)) Na někoho je příliš kořeněná, je v ní něco štiplavého, co může lidem vadit. Mě si to naopak získalo! Osobně bych si ji ale naslepo koupit netroufla, buď ji milujete nebo ji nenávidíte. Složení jsem nenašla, všude mají tu druhou variantu ve světlém flakonku, tenhle je do černa a byl i v černé krabičce..


6. Burberry London, EdP
Zastávám názor, že každá žena by měla mít tu svou vůni, podle které ji okolí pozná jen co vejde do místnosti. Já už si tu svou našla. Je to právě Burberry London, která se stala mou stálicí a jen co dojde, hned si ji kupuji zas. Děsím se dne, kdy ji přestanou prodávat. Opět se jedná o sladší, silnou ale zároveň květinovou vůni. Zkraje jsou krásně cítit růže i zimolez, později neodolatelný jasmín, a rozleží se do překrásné pudrově dřevité. Výdrž je skvělá, ale já už ji na sobě skoro necítím, prostě mám dojem, že tak voním já a ne ona, jsme prostě jedna vůně a jedno tělo :))
Hlava: Růže, sedmikrásky, zimolez, mandarinka
Srdce: Luční kvítí, jasmín, pivoňka
Základ: Santálové dřevo, závoj pižma, pačuli


Kdysi jsem četla, že když na sobě vůni cítíte, tak to není "ta vaše". Máte s ní splynout a nemáte ji vnímat, jako něco, co je na vás navíc.. já s tím souhlasím!

Omlouvám se všem, co mají rádi lehké, citrusové a svěží vůně, ale to nejsem já..
Taky už jste si našli tu svou nej?? Budu ráda, když mi napíšete své oblíbence!

Krásný zbytek víkendu, pa M.!! :))

19 komentářů:

  1. Miluju Angela a i když jsem, co se parfémů týče, promiskuitní, tak k němu se pravidelně vracím.. :) Ale tu klasiku, žádné odlehčené verzičky :D

    OdpovědětVymazat
  2. zrovna nedávno jsem si v sephoře očichala tu první DKNY, voní krásně, a Burberry i Guess mi taky moc voní, stejně tak jako většina vůní od lacoste, mám ráda hodně sladké vůně:)
    teď mám Ricci Ricci od Niny Ricci, je to dost sladká a těžká vůně, ale naprosto jsem si ji zamilovala,,,,a ten flakonek! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moje nejoblíbenější je od Mexx - Black (černá, růžové písmo), tu prostě miluji a nemohu se jí nabažit.
    Dále pak mám ráda Jil Sander - JIL (prý na mě strašně hezky voní), je taková hodně výrazná, ale velice zajímavá =)

    Další oblíbené, ale zatím jsem měla několikrát testery (no tak snad na Vánoce) : Calvin Klein - Obsession Night, Calvin Klein - Forbidden Euphoria, Escada - Signature, Thierry Mugler - Angel ... a nakonec moje nejoblíbenější - Armani - Code (ta černá) - protože miluji zázvor <3

    OdpovědětVymazat
  4. Z těchto já nejraději tu od DKNY, protože jsem jinou nevyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ke mě neodmyslitelně patří Chanel Chance Eau Fraiche...bez něj ani ránu, ale protože je přeci jen svěžejší, na zimu přecházím na Chanel Coco Mademoiselle :)

    OdpovědětVymazat
  6. B. London a Lacoste také patří mezi mé top vůně, i když je fakt, že občas na ně nemám náladu. Krom toho se hrozně vyžívám v Paul Smith Rose a Diesel Fuel for life, ty můžu cítit skoro pořád. A taky docela ujíždím na Escadě, sladký věci, ty já můžu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Guess Seductive přímo miluju ;) ale je u mě číslo dva, jedničkou je Miss Dior Chérie, ta je nejbožejší na světě

    OdpovědětVymazat
  8. Guess Seductive používá hodně žen, mockrát jsem o něm přemýšlela :)
    ~ The Diary Of Pie Rette ~

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavý výběr - já už léta miluji Flower od Kenza, což je taky velmi specifická vůně :)

    OdpovědětVymazat
  10. :D :D tak na tej poslednej vete som sa fakt pobavila, lebo ani ja nemam rada lahke citrusove vone :) teda, nic proti nim nemam, ale pride mi, ze ich na mne vobec necitit a ked si uz kupujem vonu za 50 eur, rada by som mala nieco, co je na mne aj citit :) ked pisem recenzie na parfemy, musim sa premahat, aby som bola pri citrusovych objektivna, lebo zabudam, ze nie kazdy ulietava na vyraznejsich vonach tak ako ja :) ale musim ta pochvalit, skvely vyber, skoro vsetky su moje oblubene :)

    OdpovědětVymazat
  11. já mám ráda svěží vůně, těžké na sobě nesnesu :) Mám Gucci Envy Me, na zimu Envy Me 2, Burberry Brit sheer, Lancome Miracle, to jsou moje oblíbenkyně :)

    OdpovědětVymazat
  12. Moje top jsou Marc Jacobs Daisy a YSL Elle, obě úplně jiné a obě mě oslovily. A teď mám zálusk na Chloe,i když mi příjde, že jí v poslední době voní hrozně moc holek.

    OdpovědětVymazat
  13. Burberry London jsi moc pěkně popsala :)

    OdpovědětVymazat
  14. guess měla dřív moje kamarádka a jelikož jsme spolu bydlely, tak mi ji občas půjčila :))

    OdpovědětVymazat
  15. :) Tak já sem přesný opak mám ráda vůně lehké svěží a ovocné. :D Já našla mám DKNY zlaté jablko a Daisy od Marca a sem spokojená po chvilce je na sobě už necítím, ale okolí mi vždy řekne, že hezky voním! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Mě voní strašně Divine od Oriflame a pak Lacoste pink ....je taková grepová... ta je úúúžasná :)

    http://janeandherworld.blogspot.cz/2012/08/giveaway-je-v-plnem-proudu.html

    OdpovědětVymazat
  17. Lehké, svěží a citrusové vůně, to jsem celá já, ale i přes to je teď poslední dobou mojí stálící Pink Bouquet od Moschina, ta vůně je ženská, jemná, slaďoučká a moc příjemná :)

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to já mám ráda výhradně jenom lehké, svěží, citrusové vůně :D Miluju DKNY, ale tahle co máš mi teda zrovna moc nevoní, takže zůstávám u svojí klasiky DKNY BE Delicious :)

    OdpovědětVymazat
  19. Hugo bosse deep red jsem měla na střední, parádní vůně:o)

    OdpovědětVymazat