pondělí 15. dubna 2013

Otázka dne - s make-upem či bez??

K téhle otázce mě dovedl nedávno jeden článek, který tvrdil, že ženy se první měsíc před novým partnerem nechtějí ukazovat bez make-upu, např. ráno vstávají dříve než on a rychle se líčí než se partner probudí, nebo raději ani odlíčené spát nechodí.. přišlo mi to dost přehnané, ale mám kamarádku, která se styděla odlíčená i přede mnou - neumím si tedy představit jak by se tvářila, kdyby ji viděl odlíčenou nějaký chlap :)

Jde mi ale o to, jestli jste schopné vyjít do ulic bez make-upu? Nebo musíte mít minimálně řasy vždy nalíčené, nebo alespoň sjednocenou pleť? Dělá se vám zle z představy, že byste měly jet třeba v autobuse plném lidí naprosto bez líčidel? :) Myslíte si, že jste na kosmetice v podstatě závislé - pro váš dobrý pocit nebo dáváte přednost přirozenosti?


Já dnes jela na kosmetiku a vzhledem k tomu, že první co by přišlo, tak by bylo stejně odlíčení a po celé proceduře mi je líto na krásně čisťounkou pleť zas něco patlat, tak jsem ty dvě cesty přežila jen s balzámem na rtech (a velkých slunečních brýlích), ale žádné trauma jsem z toho rozhodně neměla.. tak si říkám, že na tom ještě nejsem vůbec tak špatně :))

Budu ráda, když se podělíte, jak to máte s make-upem vy! :))

Mějte se krásně a již brzy vyhlášení vítěze giveaway! :) Pa M.! :))

78 komentářů:

  1. Přiznám se, že ten makeup, tužku na oči a řasenku alespoň potřebuji, jinak se cítím tak nějak "naze". Ne že bych tak nevyšla na sídlištní nákup, ale jít tak do obchodního centra, tak nevím nevím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je docela zajímavý postřeh, že do obchodního centra se hodně lidí fintí :D Třeba kámoška si na nákupy bere tu nej kabelku.. fakt zajímavý! :))

      Vymazat
    2. V nákupním centru vždycky potkám nejvíc známých... Jednou jsem to riskla, vyběhla jen tak pro punčocháče na ples do OC, NO! A potkala jsem ex s novou princeznou. Těžko říct, jestli si něčeho všimli, ale ten pocit, sakra. Mohla jsem být královna a prd z toho :)

      Hezký den

      Adrea

      Vymazat
    3. :D to mě pobavilo, i když pro tebe to určitě tenkrát k smíchu vůbec nebylo. Umím si představit sama sebe, náhoda je opravdu blbec!! :)

      Vymazat
  2. Víš, tak kamarádka se před tebou stydí nenalíčená třeba kvůli pleti, jestli jí má špatnou..já když měla hroznou pleť styděla jsem se i před rodinou..to lidi s pěknou pletí nikdy plně nepochopí..Jinak ted musim mít aspoň nalíčené řasy, bez trošky řasenky bych fakt do města nevyšla, ale to je zase spíš problém nás vyblitých blondýn se světlými řasami co ty nemusíš řešit :). Vím, že ty jsi psala , že chodíš na solárko a opálení taky dělá hodně, já když jsem opálená v létě, tak vypadám vážně 100x líp a byla bych schopná vyjít i bez té řasenky, ale jako běloba "něco" potřebuju :)..
    Terka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostě jsem tim chtěla říct, že Tobě jako opálené tmavovlásce (tmavé obočí a řasy) s pěknou pletí se ani nedivím, že ti nevadí chodit nenalíčená, kdyby jsi byla bledá blondýna (blond řasy a obočí) s nic moc pletí tak na to nejspíš budeš koukat zase jinak :). Terka

      Vymazat
    2. Kamarádka má pleť mnohem lepší než já, u té jsem viděla pupínek asi tak dvakrát do roka, takže tím to není.. je zvyklá se prostě líčit dost a navíc výrazně, takže pak je tam ten skok k nenalíčené pleti holt větší :))
      To třeba naprosto chápu, sestřenka je taky světlá blondýnka a stačí ji třeba trošičku řasenky a hned je to fakt znát, to já mám dojem, že když si dám jen řasenku, tak to stejně není poznat :D Něco za něco no, zas jste takové víly éterické, světlá pleť je náhodou krásná :)

      Vymazat
  3. Já osobně se s makeupem (aspoň lehkým) cítím mnohem líp. Jasně, kdybych neměla možnost se nalíčit, tak z toho tragédii nedělám, ale bez zvýrazněného obočí se cítím celkem naze. Makeup, tvářenku, dokonce i řasenku bych nějak oželela, ale obočí je na prvním místě. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky zajímavé, že zrovna obočí je u tebe na prvním místě!! To já do nedávna na obočí úplně kašlala, ale ani teď bych ho rozhodně nestavěla na první místo :)

      Vymazat
    2. Já mám totiž hodně nevýrazné oči - i proto jsem vždy musela mít minimálně řasenku, ale postupem času jsem si uvědomila, že je mi zvýrazní a otevře právě upravené a zvýrazněné obočí. U tebe to myslím ani moc velká změna nebude, ale na mé jinak nevýrazné tváři tou lehkou úpravou najednou vystoupí oči a jsou mnohem výraznější. :-)

      Vymazat
    3. Věřím tomu! Je fakt, že si poslední dobou začínám obočí u ostatních všímat mnohem víc, stejně jako mám dojem, že se o něm začíná všeobecně více mluvit a dávat na něj větší důraz - různé sady na úpravu obočí, bylo to tady před třeba 10 lety? :))

      Vymazat
  4. Pro mě to dříve nepřicházelo v úvahu, vyjít bez makeupu. Ale postupem času přecházím z hodně krycího makeupu na tónovací krémy a začínám zastávat názor, že někdy přehnaný, výrazný a až moc dokonalý makeup může uškodit více než nějáká ta přiznaná nedokonalost. Určitě je to ale vždy lepší v létě, v zimě, když mám obličej v zelenofialových odstínech a vyjdu bez makeupu, mají lidi často obavu, jestli mi není nedobře:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, taky postupem času ubírám a už to tolik nehrotím jako dřív :)) A taky máš pravdu v tom, že v létě jsem fakt měla období jen řasenka a jde se, to v zimě nějak néé :D

      Vymazat
    2. Souhlasím, taky jsem měla ráda pořádné krytí (ne úplně přehnané) a teď mi úplně stačí tónovací krémy, aspoň je vidět moje pleť a často si lidi myslí, že mám perfektní pleť bez líčení (a o to mi jde :-)).

      Vymazat
    3. To je dobrá taktika! Aby ostatní nepoznali, že jsi nalíčená a přitom si vypadala i se cítila skvěle :))

      Vymazat
  5. Poslední dobou se cítím lépe bez něho, mám problematickou pleť a zvykla jsem si na korektor.. Oči bych si nelíčila, ale pak by nedokonalosti vynikly. Takže ne, ven bych bez korektoru nešla :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V případě problematické pleti se to dá fakt pochopit, to by asi málokdo chodil jen tak jak je, když je pak rozdíl s korektorem hodně viditelný a hlavně to má pozitivní vliv na psychiku :))

      Vymazat
  6. Tak můj přítel si to hezky pojistil, na první rande mě vzal na plavečák, takže mě hned viděl skoro bez make upu a v plavkách :D
    Jinak s tím nemám problém jít někam nenamalovaná, lidi na mě divně nekoukaj, tak asi nevypadám tak hrozně :D já se nejspíš maluju hlavně proto, že mě baví na sebe něco patlat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Koukám, že přítel je pěkně vychytralej :D To by asi měli udělat všichni chlapi v dnešní době, ať ví, do čeho jdou :D
      Já si zvykám hlavně když jdu cvičit, tak chodím bez líčení do fitka i zpět domů, ale že bych se cítila 100% jako s make-upem, to zas nee :))

      Vymazat
  7. No, je pravda, že lépe se cítím když na tom obličeji něco mám, ale měla jsem před pár měsíci období, kdy jsem si fakt jen dala nějaký BB, tvářenku a výraznější lesk a rtěnku, vůbec jsem si nelíčila oči:D
    A jít někam absolutně bez make-upu mi problém nedělá, stačí mi k tomu jen maličkost - mít upravené vlasy, pak už mi vůbec nevadí, že na obličeji nic nemám (pokud nemám zrovna špatný den a obličej jak puberťák:D)
    Když jsem chodila před plesem na solárko, tak jsem se stejně musela odlíčit, tak už jsem pak chodila i nenamalovaná, ale vždycky jsem měla upravené vlasy, myslím, že vlasy tomu vzhledu hodně pomůžou:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom je právě zakopaný pes - taky myslím, že stačí mít upravené alespoň vlasy nebo obličej a člověk vypadá dobře. Mě příroda bohužel nadělila nic moc vlasy, které mi vůbec nejdou k obličeji... Snažím se je upravovat co nejlíp to jde, ale stejně nevypadám zdaleka tak dobře jako někteří jedinci, co jim stačí ráno vlasy pročesat a mýt 2x týdně. :-) Tak se snažím aspoň to vyvážit makeupem...

      Vymazat
  8. myslím že pleti aj pomôže keď si trošku oddýchne, takže chodím v pohode aj nenalíčená :) a hlavne cez leto ked som opálená:)
    ale chápem, že ak má niekto problematickú pleť, tak sa asi necíti najlepšie nenalíčený

    Veronika

    OdpovědětVymazat
  9. Tak ja sa licim do prace a spolocnosti vzdy. ale ked idem len do miestneho obchodiku,a nikam inam nemusim,tak kvoli tomu sa nelicim. a dat si len riasenku pre mna nema zmysel,vyzeram cudne.
    ale s obocim suhlasim,ako tu uz bola jedna reakcia. ja ho mam svetle a ked je nenamalovane tak tvar vyzera nevyrazne,ale akonahle si ho domalujem,hned to vyzera lepsie aj bez makeupu.
    a taktiez moj postreh je,ze vela robia vlasy. ak su cerstvo umyte,tak clovek hned vyzera lepsie aj bez makeupu.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já se přiznám, že jsem bývala ta psychopatka, co se chodila odličovat až po zhasnutí a ráno zase běžela rychle do koupelny, než se přítel stihnul vzbudit. Objektivně vím, že pleť nemám nejhorší, ale i to občasné akné a hlavně tmavé flíčky a jizvy po nich mi na sebevědomí moc nepřidávají. Vyléčil mě z toho až přítel, který je v tomhle ohledu zlatej a často mi říká, že mi to sluší i bez makeupu. Přestala jsem se před ním stydět, když jsme celý den doma, tak už se nelíčím, když si potřebuju odskočit do obchodu nebo zacvičit, tak už taky ne. Samozřejmě, že se bez necítím úplně 100%, ale už se kvůli tomu necítím tak nejistě :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám teda celkem malé oči, nevýrazné krátké jemné řasy a celkově jsem dost vyblinda, takže ve většině případů chodím ven s make-upem. Občas když jdu jen nakoupit, tak nahodim jen řasenku. A na koupák nebo jinam k vodě se opravdu líčit nehodlám. Doma to neřeším vůbec. A pak mám ještě letní pauzy, kdy mi přijde zbytečné na sebe něco patlat, protože je horko a s čímkoliv na obličeji by mi bylo horko ještě větší, takže si vystačím jen s řasenkou.

    OdpovědětVymazat
  12. Zajímavé téma k diskuzi :-) Já se samozřejmě cítím líp nalíčená, ale v podstatě mi nedělá problém jít ven nenalíčená. Když si třeba jedu do města koupit jídlo, nebo jedu do knihovny atd., tak se nemaluju. Přijde mi, že to na tu hodinu nebo dvě nemá cenu.
    Když jsem byla se současným přítelem jen krátce, VŽDYCKY jsem musela být namalovaná. No a teď mi nedělá problém jít s ním nenamalovaná klidně i do hospody :-D Na takové to běžné nošení mi stačí lehký make-up, řasenka a něco na pusu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je hezký, jak jsi zdůraznila to VŽDYCKY! :))) Když ono to líčení dodá i sebedůvěru viď :)
      Je teda fakt, že já bych ani do teďka nešla s přítelem na rande nenalíčená :D

      Vymazat
    2. Dodá :-) Ale to vždycky nebylo myšlené tak, že bych třeba namalovaná i spala, nebo vstávala o hodinu dřív, abych si stihla nahodit obličej :-D Spíš že kdykoli jsme se viděli, musela jsem být nalíčená. Teď už to tolik neřeším. Ne že bych na svůj vzhled rezignovala nebo tak něco, ale vím, že se mu líbím i nenalíčená a v pyžamu... :-D Chlapi tohle řeší mnohem míň než my a z mojí zkušenosti mi přijde, že je pro mě důležitá spíš pěkná pleť, upravené vlasy a nehty atd., než dokonale zvýrazněné obočí nebo linky :-)

      Vymazat
  13. U mňa to dosť záleží od situácie alebo obdobia. Cez leto nepoužívam nič alebo len nejaký tónovací krém. Večer keď idem von nahodím aj ľahký make-up. Na jar a cez zimu používam normálne make-up, ale keď idem do potravín alebo niečo narýchlo, tak nemám problém ísť aj bez make-upu.

    OdpovědětVymazat
  14. Líčení mě poslední dobou hodně baví, ale postupem času, jsem přešla z krycích makeupů na lehké makeupy nebo BBčka, příp. minerální makeup. Nejsem ani na moc výrazné oči, to si raději dám výraznější rtěnku. A nenalíčená klidně chodím i do školy, když mám třeba jen jednu dvouhodinovku za celý den. Takže nenalíčená chodím v pohodě i do města, když jsu třeba jenom nakoupit a zbytek dne už nikam nemusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi taková zlatá střední cesta, nic nepřehánět, líčit se decentně a případně to zvládnout i bez úplně! Spoustě z nás by se ulevilo, mít to taky tak :))

      Vymazat
  15. Já se nelíčím,jen do divadla.tam toho mám dost,takže obyčejně chodím bez.mám velké oči,řasy blond,ale netrápí mě je nosit jen tak.mám raději pečující kosmetiku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pečující kosmetika by měla být základ! :) S hezkou pletí se žije mnohem snadněji, ale během puberty to kolikrát ani přes sebelepší pečující kosmetiku prostě nejde :( Velké oči jsou výhoda :))

      Vymazat
  16. Otazka z druhe strany je, neberouce ohledy na nase sebevedomi, co vice ocenuji chlapi. Muj soukromy pruzkum ukazal, ze se jim jejich holky libi nejvice poranu a nenalicene. :-O ... S cimz se nedokazu srovnat zejmena proto, ze i kdyz jdu "s kosem", musim zamaznout kruhy pod ocima a dat rasenku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám ve svém okolí u chlapů tak půl napůl. Třeba brácha má rád spíš "přírodní typy", ale kamarádovi se naopak líbí, když je ženská upravená se vším všudy, tedy i s líčením, které ji sluší :) A přítel mi sice občas řekne, že mi to sluší i nenalíčené, ale když se namaluju, tak vím, že se mu líbím víc :D

      Vymazat
  17. Chodit do práce úplně nenalíčená mi opravdu problém nedělá.Ráno akorát krém na obličej a balzám na rty.

    OdpovědětVymazat
  18. Já teda většinou cestuji autem, takže když jdu například cvičit, tak se o nějakej make-up vůbec nestarám. Nevadí mi jít i nenalíčená nakoupit jídlo...

    OdpovědětVymazat
  19. Já se lépe cítím nalíčená, ale na noc se fakt odličuju :). Je ale pravda, že tak první tři měsíce s přítelem jsem chodila spát nalíčená...a dříve jsem dělala to, že jsem rán vstávla dřív, abych se namalovala, třeba i rok a půl v kuse :). Teď už se odličuju, přítel mě tak viděl, ale mám raději aspoň korektor, řasenku a obočí. Korektor je pro mě nutnost z hlediska kruhů pod očima a v létě i bohužel kvůli pigmenotým skvrnám - mám z nich takový pěkný Hitler knírek :-/ Takže i k moři/bazénu je korektor nezbytný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi jako z toho článku, který jsem četla :) Já si to už nepamatuju přesně (s přítelem jsem skoro 6 let, takže tenkrát to u mě asi ani s tím líčením nebylo tak horké), ale neumím si představit, že bych kvůli tomu vstávala dřív :) I když co já vím, že jo? :D
      Chudáku s těmi pigmentovými skrvnami, to musí být vážně nepříjemné, zvlášť když je to takhle v obličeji. Nezkokušela jsi bělící krémy? Já měla jeden od Clinique třeba, právě určený na pigmentové skrvny..

      Vymazat
  20. také se citim lip nalicena, ale třeba pritel je radsi kdyz jsem prirozena.jak se rika vseho s mirou..:)

    OdpovědětVymazat
  21. Mít dokonalou pleť, tak to neřeším. Ale se svojí pletí jsem vážně nespokojená a když nepoužiji alespoň korektor, připdám si hrozně.

    OdpovědětVymazat
  22. Vzhledem k tomu, že jsem se osypala po Mary Kay tak jsem ted byla nucena jit parkrat do mesta bez sjednocene pleti a jeste k tomu s krupickou po celem obliceji :D Necitila jsem se dobre ale prezila jsem to :) Jako jo, sla bych ale urcite bych nevypadala sebevedome, casem bych si ale asi zvykla :D Navic znama mi nedavno rekla, ze si vzdycky myslela, ze nejsem vubec namalovana :-O takze tak :D pritom mivam makeup a rasenku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když měla teď po novém roce vyrážku, tak jsem taky chodila jen s řasenkou a pleť nechala být, tak jak je.. já doufám, že to je ještě ok, pokud jsme schopné bez větší psychické újmy i tak "nahé" vylézt mezi lidi :D

      Vymazat
  23. Hmm, tak já bych ven nenalíčená určitě nevyšla, ale u mě se to dá asi předpokládat :D Kdybych neměla akné, tak jo, ale i tak bych si musela dat aspoň trochu řasenky (nojo, my vyblitý blondýny..)

    OdpovědětVymazat
  24. já jsem třeba dneska lítala po městě bez makeupu, ale to jsem šla jen do obchodu, na procházku s kočárkem a tak. Sice si bez makeupu připadám divně (protože vypadám hodně mladá...tak na 13 :D), ale přežívám to. I většina chlapů mě viděla bez makeupu, a nikdo se nikdy nelekl, naopak, tvrdili mi, že bez makeupu jsem prý ještě hezčí :D

    OdpovědětVymazat
  25. Když jedu/jdu ráno z akce, je mi úplně jedno, jak vypadám, jsem ráda, že žiju :D A jsem si vědoma, že to žádná sláva nebude, všechen make-up je v tahu :D Stejně ulice kolem 5-8 hodiny ranní o víkendu jsou pracující lidé a zbytek je ulička hanby :D
    Podobné je to když jdu někam v neděli nebo u nás na vesnici na poštu nebo do obchodu.. Po cestě potkám tak dva lidi, takže to nijak neřeším :D Dřív jsem se hodně malovala i do školy, to jsem byla mladší a říkala jsem si, že jen namalovaná jsem krásná. Teď už vím, že krásná nejsem, ať jsem namalovaná, nebo ne, takže si dávám jen make-up a řasenku :D
    Jediné, kde se víc líčím, jsou nějaké rodinné oslavy, diskotéky a podobně. Nebo když vím, že se někde bude fotit :D Po 2 hodinách s kamarádama venku jsem řekla, že se cítím divně, když nejsem namalovaná, a oni si toho za celou dobu ani nevšimli. Ti muži.. :) :D

    OdpovědětVymazat
  26. U nás na vesnici vyjdu ven i nenamalovaná, ale jakmile jdu do města, na návštěvu, do školy nebo tak, tak si vyjít bez MU neumím představit.

    OdpovědětVymazat
  27. Zajímavá otázka:) Upřímně řečeno myslím, že bych se bez kosmetiky obešla úplně, aspoň zatím :) Teď si do školy dávám jen lesk na rty a učešu obočí hřebínkem, aby netrčelo do všech stran. Řasenku už pár týdnů nepoužívám, i když jsem blondýna, protože mě obtěžuje, že si nemůžu ani promnout oči :D Zas ale musím říct, že na blondýnu mám docela dobré řasy, celkem krátké, ale husté a zatočené:)

    OdpovědětVymazat
  28. Skoro vůbec makeup nenosím, když už tak jenom večer, když někam vyrazíme. Přes den jenom pudr a většinou i bez něj:)

    Právě na mém blogu probíhá giveaway o balíček kosmetiky a překvapení! Budu ráda, když se zapojíš:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi šťastná žena, když většinu času "dokážeš žít" bez líčidel :) Minimálně čas ti to určitě šetří :)) děkuju za pozvání na GA!

      Vymazat
  29. Neda mi nereagovat na dievcata, ktore sa nechcu ukazat pred svojim priatelom nenamalovane.. Myslim si ze to nie je normalne, preco sa hrat na nieco co niesme? Priatel by vas mal mat rad take ake ste a nie ked mate na sebe nejaku omietku. Nie som odporca make-upu, to vobec, ale prekvapuje ma ze su dievcata,ktore bez neho nevedia existovat.Je to predsa vasa tvar a netreba sa za nu hanbit nech je akakolvek. Ja sa malujem asi tak tri-styrikrat do tyzdna niekedy menej pretoze rano radsej dlhsie spim a vobec mi nevadi ist takto do skoly ani nikde inde. Jasne ze sa lepsie citim ked mam perfektny makeup ale netreba sa za tu masku skryvat vkuse :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak. :) Mně teda přítel viděl i v horších situacích než nenalíčenou a nikdy mu to nevadilo, chlapi mají svá vlastní podivná kritéria krásy. Ale fakt nerada se před přítelem odličuju. M.

      Vymazat
    2. Já si hlavně myslím, že před chlapa nepatří jakékoli zkrášlovací rituály. Nenalíčené jim připadáme roztomilé (jednou vás nenalíčenou vidět stejně musí, když mu pod stan potáhnete kufr šminek, leda si zaklepe na čelo), nalíčené krásné, přitažlivé, okouzlující. Nechť si myslí, že mezi jedním a druhým je jakýsi tajemný rituál, který on stejně nemůže pochopit, kdy se s lehkostí proměníme v ženu-vampa, . :-) Opravdu si před ním nemusím prozaicky nípat beďary, aplikovat zelenou masku na obličej nebo s nadáváním už potřetí přelakovávat nehet, protože se mi třese ruka. Tohle patří za zavřené dveře koupelny. :-) Dáma by měla zůstat dámou a proměňovat se v ní s lehkostí a grácií (a ne si patlat na oko řasenku v MHD). :-)

      Vymazat
    3. Aailyyn, naprosto souhlasím, že tyhle procedury před chlapa prostě nepatří. Stejně jako nemusí vidět jak si holím nohy nebo barvím vlasy, prostě před ním taková jsem a co tomu předchází nemusí vidět, i když si to samozřejmě je schopen představit. Stejně tak se před ním nerada líčím, vyháním ho z koupelny, ale to já nemám ráda, ani když na mě kouká třeba mamka, proto si neumím představit dělat tutorialy na líčení, prostě se líčím v soukromí :D

      Vymazat
    4. No, on si to schopen představit je i není. Myslím, že jen částečně. Když si nalíčíš rty rudou rtěnkou, tak mu to samozřejmě dojde, co je na tobě jinak. A na patřičnou událost se mu to bude i líbit. (Do lesa to moc neocení, když spolu půjdete na ples, bude unešen.) On pozná rozdíl namalovaná versus nenamalovaná. Ale nebere ho nijak dramaticky a taky nemusí vědět, jak dramaticky to bereme my a co dá taková údržba zevnějšku práce. :-) K dosažení v podstatě nijak nekřiklavě upraveného vzhledu používají některé slečny hodně produktů. No a opravdu chlap nemusí vědět, na co je rozjasňovač, bronzer nebo korektor, to si ponecháme jako součást našeho holčičího světa a malé tajemství. Může vědět, že si barvím vlasy, ale nemusí vidět, že to obnáší nekonečný patlání a utírání fleků ze sebe i z přilehlého okolí. Kdyby o mně věděl do důsledků všechno, rovnou si může něco začít s kamarádem Fandou, který narozdíl ode mě alespoň rozumí fotbalu. :-D
      Nemám problém se doma zavřít a vynořit se teprve upravená. Vzhledem k tomu, že se mnou doma žije přítel mojí maminky, k němuž přece jen zaujímám vztah nikoli úplně v rovině "zná mě, tak co", tak doma taky nechodím bez zábran v pleťové masce a potřebné aplikuju za zavřenými dveřmi koupelny. :-) Já si myslím, že k líčení je právě potřeba zaujmout tenhle zdravý vztah, že je to příjemná možnost, jak se rozmazlit, kterou mám, protože jsem žena. Není to bezpodmínečná nutnost, abych se musela ráno v neděli v sedm honem běžet namalovat, než mě někdo uvidí. Když se člověk líčí příčetně, stejně je pod těmi barvičkami pořád on. No a snažit se make-upem překreslit si kompletně jinou vizáž většinou nekončí dobře.
      Jediný, co teda chápu, že tu slečny psaly: "Kdybych měla dobrou pleť, tak se tolik nelíčím." Tomu naprosto rozumím. Jsme jaké jsme, některá má takové oči, jiná makové a někomu se líbí to a jinému ono. Nepředěláme se. Ale pupínky nechce mít prostě nikdo. A tak je alespoň schováváme pod make-up a bojujeme všemi dostupnými prostředky, aby zmizely. Taky jsem se kvůli pleti líčila hodně a taky mě teď už hrozně baví, že teď se malovat nemusím. To je asi to, co můj vztah k líčení vystihuje: nikoli: "Já musím, protože chci něco skrýt," ale "Já chci a baví mě to."

      Vymazat
    5. Super pohled na věc! To by mě právě zajímalo, kolik jsou schopni si pánové představit, co to všechno obnáší :)) ale ono je to vlastně asi ani nezajímá, takže tím líp pro nás :)
      Teď jsem si připadala zvláštně o víkendu.. jeli jsme na badminton - já, přítel a jeho šéf, kterého už delší dobu znám. Na sport chodím samozřejmě nenamalovaná, navíc vlasy svázané do copu, oblečená ve sportovním. Po beďasu mě přítel vezl domů, že se připravím a pak jsme šli - já, přítel, šéf a jeho kamarádka - na večeři. A já se mezi tím stihla osprchovat, umýt vlasy, vyfénovat vlasy, natočit na velké natáčky pro objem, nalíčit se a obléct do sukně a košile. Přišla jsem si jak dvě v jednom. Přítel je zvyklý, ale zajímalo by mě, jestli i ten jeho šéf se nad tím aspoň chviličku pozastavil, že se dokážu během hodinky a půl doma tak proměnit :D
      S tou problematickou pletí to taky chápu, tam už to není jen o tom líčení, ale vyloženě o psychické pohodě, která v důsledku tu špatnou pleť může mít i na svědomí (sama vím, že když se stresuji, že se mi dělá pupínek uprostřed čela, tak se mi zákonitě udělá hned další ještě na bradě).
      A ta poslední věta - já chci a baví mě to - je přesně to, jak se to snažím mít! Krásně si to shrnula! :))

      Vymazat
    6. Mě baví být dámou, baví mě o sebe pečovat a baví mě mít důvod se občas někam vyfiknout. Jak jsi psala o té večeři. Pochopitelně je hloupost se malovat na sport nebo do fitka. Běhat taky nepůjdeš na jehlách. :-)
      I když si teda na druhou stranu myslím, že líčení je jen jedním stavebním kamenem upraveného zevnějšku. A to ještě nejspíš ne tím základním. Vídám kolem sebe dost žen, které na sebe použijí alespoň tu řasenku (koneckonců, to je takové vděčné líčidlo, umí to s ní i ty méně šikovné z nás a je praktické, protože celý den vydrží ve stejném stavu), což, neznám asi žádnou ženu, které by řasenka neprospěla. Jenže k čemu to, když to pak zazdí sešmajdané tenisky a orvané džíny a otřesný účes (u mladší generace už na sto honů evidentně chemická barva, nepřirozená "prodlužka", u starší mnohabarevné melíry). Nemluvě třeba o tom, že bych chtěla vídat upravené, klidně i nápadně nalakované nehty (kdy už vychcípou kýčovité gelovky?), doplňky, šperky, bižuterii. České ženy se docela hojně líčí a přesto si nemyslím, že by to kdoví co zachraňovalo.
      Přesně tak, špatná pleť s člověkem psychicky zacloumá. Obličej se nedá nijak opticky korigovat jako postava. Každé, pokud člověk není zrovna obézní nebo anorektický, něco sluší, téměř každá figura se dá obléct, kamuflovat nedostatky, vyrovnat. Obličej člověk "vystavuje" ostatním na první dobrou. Nic jiného než silná vrstva make-upu tam pak nezbývá.

      Vymazat
    7. Bojím se, že kýčovité gelovky tu budou už napořád, protože když vidím, kolik ženských to pořád s nadšením nosí a tutově se jim to fakt líbí.. a navíc pořád dorůstá mladší generace, které to vidí u svých "trendy" maminek... no jsem v tomhle směru skeptická :))
      Zas bych ale nebyla tak přísná k českým ženám, poslední dobou mám dojem, že potkávám spoustu hezkých a hlavně vkusně upravených dam :) Možná je to i tím, v jaké společnosti se pohybuju, že bydlím v Praze, navíc se teď setkávám hlavně se střední generací, která na to má i fin. prostředky, takže je to taky o něčem jiném.. jasně, v metru občas zůstávám zírat, jak někdo takhle může vyjít na ulici, ale fakt se mi zdá, že je takových ženských čím dál tím méně :) díky bože :))

      Vymazat
  30. Já jsem dost výrazná i bez nalíčení, tmavovlasá, hodně bledá, zářivě zelené oči. Čili bez nalíčení chodím běžně, maluju se teda do školy ráno pravidelně. To už víceménně ze zvyku. Nepřemýšlím nad tím a když to musí být, tak i šminky oželím (loňské jaro jsem měla zákaz malovátek kvůli kožním problémům cca dva měsíce jsem se nelíčila vůbec). Jako každá holka se namalovaná cítím líp, ale občas přece jen zvítězí pohodlí (nechce se mi malovat, kvůli hodině ve městě to nemá cenu, nechce se mi pak zase odličovat). Nijak to nehrotím, protože jsem od přírody výrazný typ, stejně jsem pod nánosem těch šminek pořád já, takže nehrozí, že odlíčenou by mě okolí nepoznalo. A navíc si maximálně užívám to, že se líčit nemusím od té doby, co se mi spravila pleť. S akné jsem bez make-upu odmítala kamkoli jít a přítel se, když mu ukazuju fotky z tohohle období děsně diví, jakéže akné (jo, uměla jsem to maskovat a NIKDY jsem se nefotila nenamalovaná). :-) Jinak, ano, nemám s tím problém, viděl mě i nenamalovanou, zelenouu, s kruhy pod očima a rudým nosem. Pořád mě má rád. :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Před chlapem to neřeším, dříve nebo později mě stejně nenamalovanou uvidí, rozhodně bych si kvůli tomu nekazila pleť při spaní s makeupem...

    Ale jelikož nemám nejhezčí pleť, mezi lidi (tím myslím práce/škola/do města) bych bez makeupu nešla...

    V rámci pochůzek kousek od bydliště (nákup, pošta, fitko..) mě to problém nedělá...všeobecně, nemamalovaný oči mi nevadí, ale bez makeupu se kvůli pleti cítím nesvá...pokud mám pleť pěknou, absence makeupu mi tolik nevadí....

    ale fakt je, že kdybych šla do práce nenalíčená, přišla bych si snad jako nahá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě se to do té práce ani nehodí, chodit nenalíčená. Samozřejmě záleží na pozici, ale my to třeba v bance máme v rámci dress codu -> vkusné líčení podmínkou, dokonce jsem na celý dress code dostala manuál :D Takže s tou prací naprosto souhlasím :))

      Vymazat
  32. Jj mám to taky tak. Vždycky jsem vstávala dříve než přítel abych se nalíčila ..ale to jen na začátku vztahu. Mám totiž hroznou pleť, mastnou, červené flíčky, akné, kruhy pod očima. Musím mít prostě make-up vždycky. Cítím se taková "nahá" když jsem nenalíčená. Ale pokud jsem opálena ze solária nebo od moře tak chodím bez make upu. Jen musím mít vždy alespoň řasenku...uplně nenalíčená bych nevyšla.

    http://magicobsessions.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu druhou půlku máme stejně, taky se bez líčení cítím nahá, ale když jsem opálená, tak to jde i bez make-upu :))

      Vymazat
  33. Problém mi to nedělá absolutně žádný. Pokud se mi ráno nechce, tak se prostě nemaluju. Žádná řasenka, tužka, make-up,... prostě nic. Svět se nezboří a nezbořil. Připadám si neskutečně volná díky tomu, že si mi to nijak nevadí. A ani mi nevadí, že moji přátelé (a nejen ti, třeba i můj idol) vědí, jak vypadám nenamalovaná.

    OdpovědětVymazat
  34. Ja chodím bez makeupu bežne, lebo ráno nestíham :D Mala som také obdobie, že som nepoužívala nič, ani riasenku asi 3 mesiace :D Všetci, vrátane mňa to prežili :D Líčim sa hlavne preto, že ma to baví, nie preto, že by som to nevyhnutne potrebovala :)

    OdpovědětVymazat
  35. Je mi uz trochu pres tricet, takze "staroba" oproti Tobe a ostatnim diskutujicim slecnam. Ted uz se citim rozhodne lip s makeupem, rasenkou a korektorem na pigmentove skvrny, kterych mam bohuzel s pribyvajicim vekem cim dal vic (hlavne kolem oci). Nikdy jsem ale problemy vyjit "bez" nemela. Vecer jsem se licila vzdy, na sport nikdy. Byvali kluci a muzi (a ted uz manzel) me videli od zacatku s licenim i bez a nikdo si nestezoval. :-) Ale vim, ze makeupem vypadam lip, jsem podzimni nevyrazny typ.
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O to právě asi jde, být v klidu i bez make-upu, i když víme, že s ním nám to sluší víc :) A taky si myslím, že chlapi to zdaleka neřeší tolik jako my, jestli jsme nalíčené nebo nejsme nebo třeba jen řasenku :D

      Vymazat
  36. Mě problém jít ven nenamalovaná nedělá. Samozřejmě, že se cítím mnohem líp namalovaná, ale když jedu v 7 ráno od přítele Mhd tak mi stačí řasenka a nazdar. Je tedy pravda, že jsem dost výrazný typ (asi jako ty) tmavé vlasy, obočí i řasy. Já se začala pořádně malovat asi tak před 2-3lety (v 21letech) do té doby jsem chodila pouze s řasenkou a max balzám. O víkendu chodím zásadně nenamalovaná, nechávám pleť odpočívat a přes týden si to už trochu "užívám" a používám BB krém, korektor, linky, řasenku, občas stíny a rtěnku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď si mi nasadila brouka do hlavy, kdy jsem se pořádně začala malovat já.. určitě jsem se líčila už na střední, ale rozhodně ne tolik, jako teď.. i když teď kolikrát opravdu jdu úplně odlíčená a přijde mi to ok.. Ty víkendy já většinou trávím s přítelem, takže chodit odlíčená celý víkend, to by ze mě neměl radost :D Ale určitě to pleti prospívá :))

      Vymazat
  37. Bez make-upu bych určitě nevylezla ven ani za nic.. - problematická, hoodně světlá pleť :/. A řasenku si také neodpustím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to bude jiné, až bude pleť ok a žádné nedokonalosti na ní nebudou tak vidět, to se pak na make-upu lehce ubírá :))

      Vymazat
  38. Kdybych měla krásnou a zářivou pleť bez chybičky, asi by mi nedělalo takový problém vyjít někam nenalíčená. Ale takhle v zimě, kdy nejsem opálená a je tudíž na pleti vidět úplně všechno, bych nevyšla dál než na zahradu :D V létě je to samozřejmě něco jiného :)

    OdpovědětVymazat
  39. U mě je to s tím partnerem jednoduché. Dali jsme se dohromady na vodě při sjíždění řeky, takže jsem se týden nelíčila ani vlastně pořádně nemyla :-D. Moje nejlepší kamarádka to pak okomentovala, že mě viděl už v těch nejhorších situacích, takže to je láska do konce života (a si měla pravdu, protože jsme už přes dva roky manželé). Takže před partnerem se určitě nikdy nestydím.

    Co se týče denního líčení, tak si asi nedovedu představit jít do práce nebo někam do města nenalíčená. Připadám si pak dost zvláštně. Ale když jedeme někam na víkend (ať s prací, kamarády nebo rodinou), tak se nikdy nemaluju. Jsem ráda, že se pak jen rychle odlíčím a nemusím se před odchodem líčit.

    OdpovědětVymazat
  40. No, vzhledem k blonďatosti, ne zrovna hustému obočí a řasám, vybledlosti a kruhům pod očima se mi taky nechce chodit odlíčená :/ Bývalý přítel mě nenamalovanou zbožňoval, před současným novým se mi do toho nechce :D

    OdpovědětVymazat
  41. Skvělé téma! Ten měsíc líčení se po ránu než partner vstane mi připadá přehnaný, stejně jsem s tím člověkem tak nějak bližší a jednou mě bez nalíčení bude muset vidět... Horší je to s chozením ven - do večerky nebo na procházku poblíž se klidně vypravím bez jakéhokoliv líčení, ale do města nebo kamkoliv už musím jet dopravním prostředkem chci aspoň tu řasenku... S opálením líčení ubírám, ale v zimě je tvářenka skoro nezbytností. Veronika

    OdpovědětVymazat
  42. Já to mám takhle - do školy bych nenemalovaná nikdy nešla (ale často se mi dělá opar u oka) takže občas chodím bez řasenky - připadám si tak sice (nevýrazně, vyblitě) ale co se dá dělat no ... ten týden to vždy musím vydržet. Co se týče třeba jít u nás do města na nákup, poštu atd. (hlavně v létě) klidně bez make-upu jdu ... z toho se fakt nějak nehroutím, ale v té škole by mi to bylo opravdu nepříjemné.
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  43. Já bez make-upu vyjdu málo kdy, ale to jen pro to, že mám jizvyčky a fleky na tváři. Pokud jdu ale z kosmetiky, tak se nemaluji a tu cestu domů zvládnu :)

    OdpovědětVymazat